Ditt namn får mina läppar att le

Jag kan inte sluta faschineras av kärlek, hur det funkar och hur coolt det är när någon som varit så trasig pågrund förlorad kärlek istället är så lycklig över nyvunnen kärlek, att man vågar prova igen efter att ha förlorat.
Jag har en vän som inte vågar bli kär för den är rädd för att bli sårad, jag kan verkligen förstå det. Att undvika känslor för det gör så ont när känslorna förändras, men samtidigt blir jag så ledsen över att den känner så, för hur ont det än gör att göra slut så finns det inget vackrare på jorden än när två hjärtan finner varandra. Man kan inte sluta våga bara för att chansen finns att man kommer bli sårad, då skulle man ju inte våga någonting. Om du bränner dig när du öppnar ugnen så kan du ju inte sluta laga mat bara för det gör ont. Samma är det med kärlek, du har älskat, varit otroligt kär, gett hela dig själv till någon och så förlorar du det, du bränner dig.Nu gör hjärtesorg mycket ondare än att bränna sig på ugnen, men det handlar ändå om att våga försöka igen. Att ha hopp om att det där ute finns någon som kan älska varje liten centimeter av en och som kanske inte kommer att bränna en. 
 
What doesn't kill you makes you stronger är så himla bra ordspråk, för det är så himla sant! även om det gör otroligt ont att bli sårad eller att såra någon så lär man sig så himla mycket, dels om sig själv och vad man vill fåe ut av en relation, men man lär sig också att hur jävla ont det faktiskt må göra och att man många gånger tror att man kommer dö av sorg så överlever man och när man tillslut känner att man faktiskt kommer överleva detta så känner man sig otrolig. Och även fast man skall vara självständig så tycker jag att man ska våga att falla för den där personen och förlita sig på att hur det än går och även om man bränner sig så kommer man att överleva.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0