Vikten av att ha vänner.

Det är något helt fantastiskt med att ha vänner i sitt liv. De har valt dig och du har valt dem, de älskar dig villkorslöst och du dem. Det är lätt att ta dem för givet vilket man egentligen inte får göra, men det är också när man verkligen behöver dem som man ser om de verkligen är dina vänner. Jag har gått igenom något väldigt svårt och smärtsamt och då fanns dem där, varenda en och fångade upp mig oavsett vilket håll jag föll åt. De strök mig på ryggen när jag grät så inga ord kunde komma fram och de lyssnade när jag var arg och inte kunde förstå. De kramade mig och stöttade. De dömde aldrig mig. Jag har insett vilka som är mina riktiga vänner under den där jobbiga tiden och ärligt talat så har de alla varit mina riktiga vänner. Jag har sådan respekt för mina vänner, de är starka människor med alla olika, vackra personligheter. Man får aldrig ta det för givet,  de har valt att vara din vän och de älskar dig precis som de är. 
 
Idag fick jag höra " Du var väldigt svår och bitter under den där tiden innan allt kraschade, men jag älskade dig då och jag älskar dig nu" 
Det är såna vänner man aldrig får släppa taget om, de som funnits där även fast man tagit dem för givet. Även fast man inte förstått att de kan stryka en ur sitt liv om de skulle vilja. De som älskat ens värsta sida och som älskar ens bästa sida. Jag hade aldrig tagit mig dit jag är idag utan er. Vänner är det viktigaste man har. De som älskar en oavsett om man är sitt bästa eller värsta jag. Jag är skyldig er så mycket, utan er hade jag aldrig tagit mig dit jag är nu. Jag hade aldrig mått så bra som jag gör nu. Ni är underbara och jag hoppas att min villkorslösa kärlek till er en dag ska ge tillbaka allt de ni gett mig. Ni är fantastiska och jag är så stolt över att ha er i mitt liv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0