mina tankar är alltid svåra.

Jag skrev ett tal här om dagen, som handlade om tystnad och varför vi är rädda för den.
Jag vet varför jag är rädd för den.
Den ger mig tillåtelse att  tänka för mycket. Om det alltid är ljud omkring mig hinner jag inte tänka.
Tystnad kan få mig att känna mig så liten och tankarna äter upp allt utrymme som finns i huvudet.
Men om man har ljud omkring sig så får inte dessa tankar plats.
Kanske är det därför jag försöker att göra saker hela tiden, för jag hatar att tänka.
Jag hatar att känna mig liten, mina tankar blir alltid dåliga tankar
Jag försöker att tänka positiva tankar men det blir alltid dåliga slut på mina tankar.
Jag vet inte varför. Man kan ju styra sina tankar exakt som man vill.
Egentligen tror jag att jag måste tänka alla dåliga tankar för att tillslut kunna tänka alla bra.
Hon sa till mig att det är okej att vara ledsen, det är okej att nå grunden på allting
för då vet man att nu går det bara uppåt
och om man tänker tills tårarna rinner, så har man nått botten i tankar och då kan man bara tänka bra tankar
Det kanske är så och om det är så , så finns det inget att vara rädd för.
För en botten är alltid stabil att stå på, det är vägen upp som kan vara ranglig och svår, men om inte är rädd för att falla tillbaka till bottnen så är det lättare att tillslut hamna på toppen igen.
Tystnad och tankar är bara farliga när man inte vågar tänka dem.

Nu ska jag stänga av datorn och tänka.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack för våran tysta stund idag. Den gjorde gott! Kram

2011-05-11 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0