En hand som smekte mitt hår

Jag brukar aldrig stanna upp och tänka " Det här ska du komma ihåg, just denna sekund"
förutom en gång. Jag låg i hans famn och han strök sin hand genom mitt hår.
Iris spelade på hans mobil, iris som han börjat älska för att jag skickade den till honom.
Bara en sådan sak är värd att minnas, hur den låten som jag älskade fick honom att spela den om och om igen.
Att tycka om samma låt.

"And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life and sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight"

Bara det faktum att de sjunger dessa meningar gör bara allt så himla mycket verkligare.
Sooner or later it's over, det var exakt vad jag tänkte när han strök sin hand genom mitt hår.
Jag stängde mina ögon, jag sög in allt! musiken, hans lukt, känslan av att känna såhär mycket för någon annan person, att skratta så det värker i kroppen, att titta någon i ögonen som tittar tillbaka som att han tittar på en ängel
Att lyssna på den låten.

Jag bestämde mig i samma sekund som jag slöt ögonen att just denna bild skulle jag komma ihåg när han inte längre var min, när jag gick sönder utan honom, när allt kändes så hopplöst.
Då skulle jag minnas hur det kändes att vara så kär.

Jag kommer ihåg det.
jag älskar det.
Jag skrattar åt det.
Jag saknar det.

Det var den enda stunden jag vetat att detta vill jag minnas resten av mitt liv
och det kommer jag göra.
varje gång kärleken sviker och hoppet inte riktigt finns kvar
så finns det kvar, just den stunden i hans famn, med hans hand som smekte mitt hår
och en sol som värmde oss.

Varje gång Iris spelas, sluter jag mina ögon och tänker på oss.

When everything's made to be broken
I just want you to know who I am





Kommentarer
Postat av: Ditt största fan

Hur fint som helst. Jag beundrar ditt sätt att skriva.

2011-05-05 @ 23:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0