COME GIVE ME LOVE

Jag saknar att vara kär, jag gillar den känslan. Jag gillar att känna mig som en skakad ramlösa i kroppen.
Jag gillar att läsa ett sista sms på kvällen som innehåller så mycket kärlek.
Jag gillar att se i hans ögon hur mycket han tycker om mig, jag gillar att le tillbaka så att han ska veta att jag tycker lika mycket tillbaka. Jag gillar att komma på mig själv sittandes ensam på bussen med ett enomt leende på läpparna för att bilden av honom dök upp i mitt huvud. Jag gillar när man ser hans nummer på telefonen och pirret i magen får ens hjärta att slå dubbel slag. Jag gillar att vakna upp på morgonen i hans famn och känna en så stark trygghetskänsla skölja över en. Jag gillar att hans lukt fastnar i ens kläder. jag gillar att krypa ner i hans tröja och längta efter hans famn. Jag gillar att sakna så det gör ont.
Jag gillar att vara kär och just därför är det det jag vill bli. jag vill inte gå ut och dansa och kyssa okända människor för en sekunds rus. Jag vill inte hålla om någon som efter en stund frågar om mitt namn igen, jag vill att mitt namn skall vara en självklarhet. Jag vill inte vakna upp med någon som inte kan föra ett normalt samtal. 
Jag vet vad jag inte vill ha lika mycket som jag vet vad jag vill ha, jag väntar hellre tio år till än dansar nätterna långa med "han" som inte ens minns mitt namn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0