I'm already gone.

Jag kommer ihåg när jag steg ut ur duschen, in i kylan
och du mötte mig med en varmhanduk, du svepte in mig
och sedan omfamnade du mig med din kropp
du bara höll om mig i flera minuter
det gör fortfarande ont att komma ihåg
för jag har aldrig älskat någon lika mycket som jag älskade dig då
och när du höll om mig, alla bitar som saknas nu föll på plats
jag var hel, det gjorde inte ont någonstans och jag var inte otrygg
jag behövde inte kämpa emot någon smärta eller torka några tårar
du fanns där och höll ihop mig.
Jag var oövervinlig då, inget kunde skada mig
ingen hade makten över att slå sönder mig
ingen förutom du
men du stod där, och höll om mig.
All den kärleken värmde varenda liten centimeter av mig

Vissa minnen kan jag se så klart,
Som att de var igår
Andra är som att de aldrig hänt.

Det gör ont att älska tills man går sönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0