A part of me will always wait for you.

Tröjan du gav mig luktar fortfarande som dig.
Jag trodde att jag tvättat bort lukten, men den finns kvar.
Inte lika stark som den dagen du gav mig den.
Inte lika stark som de kvällarna när jag inte kunde sluta lukta på den.
Inte lika stark som när jag för sista gången jag luktade på tröjan innan
jag la den i tvätten, men den luktar som dig
Den luktade rök och parfym.
Din parfym, din doft.

Jag minns första och sista gången vi låg där bara du och jag,
och mitt ansikte kröp sig upp mot din nacke
jag drog in din doft snabbt och hårt.
Du skrattade och frågade
" Luktar det gott?"
jag nickade och sa
"Jag knarkar din doft, för den luktar så gott"
Du kanske kysste mig, jag minns inte.. men jag minns hur det kändes
när du faktiskt gjorde det.
Jag tappade andan och allt förutom du och jag stod still

Hela den natten var så fin.
Vi delade med oss av varandra
du öppnade ditt hjärta och släppte in mig, du berättade saker
och det gjorde mig trygg och så säker.
Jag sa saker som jag inte säger till alla och du lyssnade
och du sa så fina saker som svar.

Det är sådär det skall vara, det är sådan kärlek alla fina tjejer är värda
jag minns hur varm jag blev i hela kroppen när du sa
"Lägg dig närmre mig, ligg inte så långt ifrån, jag vill ha dig nära"
och när jag la mig så nära det gick
så kramade du om mig hårt.
Jag var trygg där, i din famn, med dina armar runt mig.

Så vad tänkte du när jag tänkte
"Det har aldrig känts så rätt"
Tänkte du på någon annan?
Var jag bara den som fick vara en symbol för den du egentligen ville ha hos dig?

Jag påstår alltid att jag har lätt för att tolka människor, att jag kan se på personer hur de är
men det vette fan om jag kan det.
Etfer så många missbedömningar tror jag att jag kanske bara ser det jag vill se.
Inbillar mig saker som är så förbannat fel.

Att vara med dig var ett misstag.
Men jag ångrar inga misstag, jag lär mig bara av dem.

och jag har inte förlorat något.
det var du som förlorade någon, någon som är jävligt mycket bättre
än vad du visade.

Hade bara varit fint med ett samtal från dig
en förklaring
men jag får nog leva med att inte veta helt enkelt..

kan skriva så mkt mer, men jag har migrän..
så that's it for today.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0