tevenörd

carran: NEJ JAG MISSDE MIN ÄLSKING!!!
Mamma: men vi kan ju inte se på flera program samtigt?
Carran: nej jag vet.. men gud va jag önskar att jag kunde.

Ja jag ser i alla fall på teve, snart om någon timme är det cougar town! askul serie. Har sett "dejting in the dark" nyss.
stört program egentligen! men ändå intressant.

Kärlek vid första ögonkastet? om kärlek vid första ögonkastet finns betyder ju det att man blir kär i utseendet inte i personens personlighet och ändå snackar vi alltid om att man inte ska vara ytlig och att insidan är det viktigaste.
Om det nu är så
så finns inget som kallas kärlek vid första ögonkastet,
och om det gör det så är dem som tror på det är alltså ytliga personer?
När jag var 14 år och folk frågade " tror du på kärlek vid första ögonkastet?" så blinkade jag inte ens innan jag svarade ja. Jag trodde absolut på kärlek vid första ögonkastet, men jag tror inte att jag menade den stunden när man ser någon och den ler mot en och då måste man vara tillsammans med den för man har blivit kär i den. Jag trodde nog mer på stunden när man först pratar med varandra och inser att
" Den här personen har egenskaper som jag skulle kunna älska och hata, jag kommer kunna lära mig att älska hans brister"

Om någon frågar mig idag " tror du på kärlek vid första ögonkastet?" så skulle jag inte hinna blunda innan jag svarade "nej"
Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet, jag tror att man kan känna en kemi en dragning till personen.. ett intresse som växer och man känner bara " den där personen var jävligt snygg och jag skulle vilja veta mer om honom" men absolut inte " Jag är kär i honom.."
det där jävla ordet också kärlek.. fan säger som Emely
" När fan vet man om man upplevt riktig kärlek?"
äsch anyways... Dejting in the dark visar den mörka sanningen... du kan älska någons personlighet men du vill inte vara med den pågrund av att du inte dras till dess utseende.
Utseendet spelar  roll, förlåt att jag säger det.. men utseendet spelar roll, sen är det ju olika vilket sorts utseende du dras till.
Dock hatar jag ytlighet! jag hatar att vissa killar inte väljer tjejer för att dem är lite mulliga och jag hatar att det ska spela så stor roll vad killen har för klädstil.
Alla är minst lika bra och vad gör dem sämre?
ingenting!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0