You can cry in this bed alone I won't cry with you anymore

Åh, jag är så glad nu! och jag är verkligen bara glad. Finns inget speciellt alls.
Lät jätte negativt, jag är jätte glad för så mycket ju! mina älskade vänner , min familj, att jag mår bra,
att jag har det bra. Allt sånt. men inget nytt som. Finns inget som ni kan fråga , vad är det som hänt? För inget har hänt. Jag väljer bara att vara glad. Jag vill vara glad, jag vill se allt positivt, jag vill radera allt negativt. Jag vill inte plåga mig själv med tankar om sådant som redan har varit, jag vill njuta av nuet och skratta. Jag vill vara glad.
Jag vill inte slösa mer tid på människor som redan är borta. Jag vill inte slösa mer tid på sådana som inte uppskattar mig lika mycket som jag uppskattar dem. Jag vill ge så mycket kärlek som det går till alla omkring mig.
Jag vill inte vakna på morgonen och känna att jag inte orkar, jag vill kliva upp med ett leende på läpparna och njuta av nuet.
Nuet är nu, det som har varit har varit, jag kan inte förändra allt ont jag har fått gått igenom, men jag kan förändra det som är nu. Jag kan lära mig att smärtan och vända den till något bra. Jag har valet. Det är bara upp till mig
Antingen är jag negativ och ger upp, eller så är jag positiv och går igenom livet med ett leende.
Och ne inte fan kommer jag vara glad varje dag, det kan ingen kräva av mig, det kan man inte kräva av någon.
Jag säger det som så många gånger förr. Jag är bara människa. Jag kan känna lika mycket lycka som smärta.
Vissa saker tar jag inte med en nypa salt, jag känner väldigt mycket och jag kan bli väldigt sårad.
Men jag ska försöka att vara glad de dagar som det går att välja det.
Jag älskar detta liv, jag älskar allt jag får uppleva, jag älskar människorna i mitt liv, jag älskar mig själv.

Livet är en gåva som vi slösar bort alldeles för många timmar på att hata det som finns omkring oss, att älta det som redan varit, att ångra sådant vi redan gjort. Varför? vi har ju chansen att be om ursäkt till de vi sårat, vi har chansen att lära oss av våra misstag och vi har chansen att leva i det som är nu istället för det som gick åt helvette för länge sedan.

Öppna ögonen när ni känner att ni inte orkar, se det stora i det lilla. Njut av det som finns att njuta av när allt känns en smula för jobbigt.
Det får göra ont, men kom ihåg att det gör inte ont föralltid så länge som du inte tillåter det att göra det.
Fight back och se det positva i det mest negativa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0