They will never take the good years

Vet man vad man har innan man förlorar det? eller är det alltid så att man är efterklok?
måste man förlora någon för att fatta hur mycket den betyder för en?
isåfall, fuck that!
jag hoppas att det inte är så, jag hoppas att man uppskattar dem som finns runt omkring en för på en sekund kan de vara borta föralltid.
Fan, uppskatta varandra! tala om för varandra ofta vad ni betyder för varandra.
Våga säga " jag älskar dig" till dem du älskar, förvänta dig inte ett tillbaka för ibland känns det bara fel att säga det tillbaka till någon bara för att den sagt det. Inte för att den andra personen inte älskar en tillbaka, bara att den kanske vill säga det utan att du har sagt det först. I don't know, kanske är det så
Eller så får man ett tillbaka.
Hur som helst, ta inte varandra för givet, låt bli att tänka att vissa personer alltid finns kvar för så är det inte.
Ingen finns kvar för alltid. Ta vara på tiden!
Ingen vill heller bli tagen för givet, ingen vill känna att den bara finns där för någon och ger och ger och ger utan att få något som helst tillbaka. Man tar och man ger, man måste ge! man kan inte bara ta.
Jag är en sådan som är bra på att ge men dålig på att kräva någiot tillbaka, ge fan i det!
låt bli att ge all kärlek ni har inom er till människor som bara tar och tar och tar, dem är inte värd kärleken om den aldrig kommer tillbaka. Och niu menar jag inte att bara för att du ställer upp för din kompis så behöver inte den köpa en choklad ask och ägna hela sin tid till att gottgöra det. Ibland kan det bara räcka med att få höra " jag är glad att du ställer upp för mig och du är en så jäkla fin vän, jag behöver dig. Tack för att du ställer upp!" ett tack kan vara tillräckligt att ge.

Ge så mycket kärlek du kan till dem du älskar.
Dem som bara tar energi och kärlek men aldrig ger något tillbaka,
tänk efter, är det värt det?
Det känns så fel att säga att man ska kräva kärlek tillbaka, jag menar ju inte riktigt så.
Jag hoppas ni inte tar det så, jag menar väll bara att man ska uppskatta varandra och inte ta något för givet
inte tänka " äsch, han finns alltid där, det spelar ingen roll om jag säger att han är ett cp han förlåter mig"
använd inte såna ord mot dem ni älskar. En dag kan det händ att det sista ni sa till någon var " dra åt helvette!"
Försök alltid lösa sånt innan ni skiljs. Försök alltid avsluta era samtal med fina ord.
Livet kan ta slut på en sekund, tänk på det! en enda sekund , och ni kan få ångra dem där orden resten av livet.

nu går jag och sover. natti.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0