+

Jag tycker att det är så fint med musik.
Jag tycker att det är så fint när låtar kan ta tag i en känsla och plötsligt byta ut den mot en annan.
Man kan sitta där och le för att allt är så fint, sedan kommer den där låten som påminner om han, om hon, om den kvällen, om den dagen, om den sekunden, om den timmen
Den där lyckliga känslan man hade innan låten har byts ut mot en sådan smärta och sorg
Jag tycker att det är så fint
Hur en låt kan ta oss tillbaka till en plats, ett minne, en stund som man trott att man glömt bort
En låt, en enda låt kan väcka så mycket känslor hos en

och även fast man kanske bara känner sig ledsen och så kommer den där låten som automatiskt får en att börja stampa sina fötter i takt till musiken, som gör att det bubblar upp ett leende inom en, som får en att sjunga med i låten med ett brett leende, som får en att glömma bort hur ledsen man var och bara njuter av lyckan

Vissa låtar skär bara i en, rakt igenom en
även fast dem inte är med i minnena, även fast man inte har en relation till låten
så påminns man av något, någonting inom en väcks
och man tankar börjar snurra i ens huvud
känslorna studsar runt i kroppen och
någoting inom en gör ont eller känns helt underbart
plötsligt har man en relation till låten


Musik är bland det finaste jag vet
Den är lika fin som kärlek för mig
Man kan låta minnen blekna och dem kan glömmas bort
men en låt, en enda låt kan påminna en om det minnet och hur smärtsamt det minnet än kan vara ibland
så är det så jävla fantastiskt hur musiken kan ta oss tillbaka till alla känslor och alla minnen.

Jag älskar musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0