Our last summer.

Sommar.
Så mycket som har hänt mig i sommar, så många leenden, så många tankar, så många människor som kommit och gått, lämnat spår och ännu fler tankar.
Jag undrar vad som hände med honom? dock undrar jag lite mindre idag och imorgon kommer jag undra ännu mindre.
Så är det med vissa människor, man tror att de ska få en stor betydelse i sitt liv men de drar innan det sker.
Det är väll så med ödet, det som är meningen händer och då får man gilla läget bara.
Klart jag lyckas med några misstag, som jag aldrig gör om! jag har fått nog av kyssar utan kärlek, närhet utan känslor. Det är inte min grej, jag är inte den typen.
Jag vill ha kyssar som exploderar av kärlek, närhet som skickar elektricitet genom hela min kropp närhet som består av äkta känslor.
Inget mer värdelöst, inget mer bara för att.

Jag jobbade i sommar och hade ändå rätt så roligt då. Vissa dagar var from hell, men det gick tillslut och jag bet ihop.

Jag var tvungen att ta farväl av två personer som alltid kommer betyda mest för mig. Tur att den ena kommer tillbaka och den andra inte är mer än ett telefonsamtal bort.
De är och förblir närmast mitt hjärta och min kärlek följer med dem vart de än är.

Jag har försökt göra galna saker som jag inte brukar bara för att känna på känslan av att vara någon annan en stund.
Det är bra att bryta mönstret och bara go crazy.

Jag fyllde 18 år! och drack min första cider. Sedan blev det för mycket vin som resulterade i att jag träffade någon som aldrig kommer nämnas vid namn igen.

Jag var med alla mina underbara vänner som gör mina dagar tre snäpp bättre.

Jag kände att jag behövde förlåta det förflutna och se in i framtiden. Leva idag, inte igår, inte imorgon.
Bara nu!
alla gör misstag, man kan inte spola tillbaka tiden och börja om från där det gick snett. Men man kan leva nu och börja om från där man är nu. Om du en gång älskat någon kan du aldrig hur mycket du än vill sudda ut det.
Jag förlåter alla som jag någonsin älskat. Ni kommer aldrig betyda lika mycket som ni gjorde innan ni sårade mig, men ni har i alla fall en plats i mitt hjärta och mitt liv vare sig ni är värd det eller inte.

Jag har insett att det enda förhållandet jah behöver jobba med är det jag har med mig själv, fruktansvärt klyschigt. Men samtidigt är det så, och då spelar det ingen roll hur töntigt det låter.

Jag har blivit brun, brunare än någonsin. Färgen har försvunnit när eftersom jag jobbade i 4 veckor.
Men jag var brun ett tag och det är allt som räknas.

Det har varit några bumps in the road denna sommar. Men så är det alltid, varje år detsamma mer eller mindre.
Men nu, idag, idag känns allt stabilt.

Nu  väntar en höst och vem vet vad den har att erbjuda? den som lever får se.
Tatuering är i alla fall något jag ska jobba med att komma fram till.
Annars kommer jag satsa på skolan och träningen, och mig själv. Framförallt mig själv.

Nu, nu är sommaren officiellt slut för mig.
Imorgon börjar ett nytt kapitel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0