crash and burn

Hur snabbt går det innan en person är kapabel till att krascha din värld?
Hur lång tid måste man känna en person för att veta hur den egentligen är?
Hur mycket måste man veta om en person innan den betyder något för en?
Hur vet man att personen är värd ens tårar?

Kan ni svara på det?
jag kan inte svara på det, vissa säger att det tar lång tid innan man känner någon, vissa påstår att det går fort,
några säger att man aldrig riktigt någonsin kan känna personen. Det kanske är sant. Jag kan döma någon med mina åsikter, men jag kan egentligen inte veta vad som pågår innanför det där skalet.
Vissa kör på med sitt skådespeleri, rädda för att bli avslöjade. Andra går med huvudet högt och spelar bara rollen som sig själv, andra försöker gå med huvudet högt men böjer istället ner det för att slippa bli dömd.

Det är så enkelt att titta på någon annan person, någon som är finare, bättre och coolare.
Det är så enkelt att titta på dem och sänka sig själv så snabbt
Det är så enkelt att titta på dem och viska tyst för sig själv "Jag önskar att jag såg ut som henne istället.."
Grejen med att vilja vara någon annan är ju den att det kommer aldrig hända.
Jag kommer aldrig ha hennes hårsvall, jag kommer aldrig ha hennes leende, jag kanske inte passar i hennes kläder, jag kommer aldrig vara lika populär som henne.
Men samtidigt så kommer hon aldrig ha mitt hårsvall, hon kommer aldrig ha mitt leende, hon kommer kanske aldrig passa i mina kläder, och jag kanske har bättre personer runt mig än vad hon har.

I slutändan så var det kanske inte personen som kraschade min värld utan det var jag som trodde det,
kanske hade personen betydelse för mig- den kanske är anledningen till att jag sover med tre kuddar istället för en, kanske visste jag allt om den personen men blundade för det fula för jag älskade allt det fina och kanske så var den personen inte värd mina tårar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0