with or without you.

du har alltid varit den som drar dig tillbaka när något händer.
aldrig kunnat ställa dig blottad och bara säga " jag gjorde fel, förlåt"
du väljer att bara skita i problemet tills den som inte alls gjorde något kommer
tillbaka och ber om ursäkt för något som du gjort.

det har funntis så många gånger som jag bara har velat göra som du, bara skita
i dig tills du kommit tillbaks
men jag har alltid kommit tillbaka och tittat ner i marken för jag skämts så enormt mycket
även fast det var du och inte jag som gjorde fel

jag gjorde det för att jag behövde dig
jag behövde skratta med dig tills jag inte kunde andas
och fick ont i kindbenen
jag behövde prata med dig och berätta saker som bara du fick veta
jag behövde känna att allt var lugnt mellan oss för annars mådde jag inte bra
jag behövde veta att du fanns där, om något hände och jag behövde dig
jag behövde dig, hela tiden

därför kunde jag inte hålla på att bråka om så ovärda saker
när jag behövde dig för att fungera
du var min andra hälft, min andra hjärnhalva
ibland funderade nog folk på om vi satt ihop
det gjorde vi, vi satt ihop
jag älskade dig
och du var min andra hälft

men du svek mig.
du övergav mig.
du lämnade mig som att jag var vem som helst.
jag var inte vem som helst, jag är inte vem som helst

jag är hon som alltid ställt upp för dig, vad det än gällt
jag är hon som spenderat en stund varje dag till att fundera på hur du mår
jag är hon som alltid brytt sig om dig hela tiden, dag som natt
vad det än gällt, små eller stora saker
jag har alltid brytt mig om dig

men jag vägrar att komma tillbaka med huvudet hängades för att jag skäms
jag vägrar att skämmas för något som jag inte ska ta ansvar för
jag tänker inte ta ansvar för dina val, dina misstag

jag är en bra person, en av dem bästa du någonsin kommer ha träffat och det vet jag
du kan säga vad du vill, men innerst inne vet du att det är så

allt jag krävde var att du för en gångs skull skulle stå rak ryggad och stå för dina misstag istället
för att låta det gå så pass långt som det gjort nu
trodde åtminstone att det var värt att kämpa för att fixa

du valde och jag har aldrig varit så besviken på en person som jag är på dig



Kommentarer
Postat av: jag

Du har inte pratat nog med mig för att veta vart jag står, hur jag känner och hur jag har tänkt över mitt misstag. Det är inget jag är stolt över - inget jag vill ha gjort. Jag svek dig, biggest time, jag skäms så jävla mycket, det ska du veta. Jag bad/ber om ursäkt, av hela mitt hjärta och jag saknar dig varje sekund.

Men det var fortfarande du som övergav mig - och jag vet att du inte vill ha mig tillbaks, så jag KAN knappt kämpa, jag vet att det inte är värt ett öre ändå eftersom allt numera går efter dina villkor. För jag vet att jag behöver dig, trots att du skötte din roll som vän riktigt kasst ibland. Du tog bland annat avstånd från mig när jag behövde dig som mest i hela mitt liv. Tyvärr, men där var du inte den som brydde dig om mig mest, som du påstår! Men still, need you, miss you, love you - för det vi hade var inget annat likt.

2010-04-08 @ 02:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0