När två öden korsas

jag tycker att det är så fint
det där när två människor blir kära
när dem insett att dem vill vara med varandra
när det inte spelar någon roll vad omgivningen vill och säger
det enda som spelar någon roll är det som dem känner för varandra

jag tycker att det är så fint
när två människor som man aldrig trott skulle finna varann
faktiskt gör det
när dem förstår att dem hör ihop, att det är den där personen dem letat efter
när dem kompleterar varandra till och med med sina brister
när hon kan se förbi att han kanske inte tar bort brödsmulorna efter att han fikat
eller att hon kanske tuggar med öppen mun
att dem där bristerna som egentligen gör dem galna på varandra istället får dem att le
för dem älskar bristerna istället för hatar dem, för dem älskar den personen vare sig den lämnar brödsmulor
efter sig eller tuggar med öppen mun

jag tycker att det är så fint
när två människor håller hand när dem är tillsammans ute bland folk
att dem vill visa sin kärlek för andra, visa att det är vi, han och jag, jag och hon
när man ser att dem är perfekta för varandra, fast man egentligen inte vet någonting

jag tycker att det är så fint
att se när två människor hittat varandra, det får mig att tro på kärleken
det får mig att tro på att alla kommer att hitta någon, det ger mig hopp
det ger mig hopp att se kärleken

jag tycker att det är så fint
att vakna upp ensam i min stora säng
den är egentligen alldeles för stor för mig, men det är för
att en dag ska jag vakna upp med någon annan
någon som får mig att känna kärlek
någon som älskar mina brister
någon som hatar när jag tuggar med öppen mun
någon som håller min hand när vi är ute bland folk
någon som hittat mig
någon som inte bryr sig vad omgivningen tycker
någon som förstått att det var mig den letat efter
någon som älskar mig.


caroline
johansson

Kommentarer
Postat av: jag

den var jättefin

2010-04-12 @ 23:57:02
Postat av: IDA

DU ÄR SÅ JÄVLA BRA!!!!!!!!!!

2010-04-13 @ 08:41:20
URL: http://yousayso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0