Söndag

Nu ligger jag i min underbara säng, har haft sovmorgon idag!! klev ju upp 5 igår för vi skulle till Ikea.
Nu hade jag tänkt skriva om resan.

Började att jag vaknade hur trött som helst!!!!!!! gjorde mig klar och sådär, sen gick vi ut i bilen.
När jag ska sätta mig i bilen hörs ett
*RITSCH* och jag säger ganska tyst ändå- " HELVETTEEE"
mamma frågar vad som händer och jag särar på mina ben för att upptäcka att världens hål har gått upp i jeansen.
Eftersom vi redan var sena så hann jag inte tillbaka till lägenheten och byta så det var bara att gilla läget.
Vi drog iväg och hämtade upp resten som skulle med på resan sen drog vi på sjukhuset.
Satte oss i samma buss som förra året som var underbart skön att åka i! förra året satt vi längst bak och i år längst fram.. lite komiskt.  I alla fall så ropar killen som kör bussen ( som för övrigt hade as snygga händer) att det är ett års jubileum för bussen ( vi åkte för första gången i bussen förra året) så den firar ett år just idag. Det var lite roligt eftersom mamma var helt övertygad om att vi åkte någon gång mitt i november förut, men nu sa han att det var exakt samma helg som förra året. Mamma sa bara " säg ingenting..."  så himla ägd.
Jag tänkte sova på vägen dit eftersom jag hade migrän, typiskt nog. Men icket för jag och mamma satt framför häxa 1 och häxa 2, två tanter som skulle prata ASJÄVLA HÖGT hela vägen från umeå till sundsvall.. tack äckeltanter.
försökte lyssna på mp3 men deras äckliga ljusa dryga röster hördes igenom mina hörlurar.. fyfan.
När vi kom fram till Ikea löpte jag typ till en toalett,  ville inte gå på den som fanns i bussen.. så jag var nära att svimma.. men det gick i alla fall bra.
Sen började Shoppingen!!!!!!!
vi började med Ikea, så vi gick in dit och tog varsin gulpåse och började traska runt..
Jag köpte:

  • En matta
  • Ett nytt överdrag till soffan
  • En lampa
  • "Cd bok" alltså man har cd skivor i den
  • Galgar
  • Blomma
  • En pläd
Och mamma köpte asmycket, tre påsar blev det från Ikea.

Sen så åt jag en pizza bit och drack as mycket läsk, sen begav vi oss den den shopping som jag tycker är roligast!!
alla butiker som är runt om, cubus m.m
Jag köpte en tröja och en cardigan! fina varom!!
och jag sa till mamma vad jag önskade mig i julklapp, och det är bland annat underkläder, mamma var och lyfte på alla typ snobben underkläder och sånt.. jag bara tittade på henne... sen tyckte jag lite synd om henne, hon vill nog att jag fortfarande ska viilja ha Snobben underkläder och vara liten.. ! <3 haha

Sen när vi var klara så gick vi på ikea en gång till och köpte lite saker som vi "glömt" innan.

Bussen skulle gå 16.00 men det var några jävla kärringar som kom 20 över istället, så jävla dryga!! man kommer fan på utsatt tid, tur att jag kan kontrollera mig och inte börja skrika på dem som jag helst ville..

Sen åkte vi hem, jag försökte sova igen men häxorna väsnades ännu mer! räddningen blev när det var mamma mia  på tvn, då hann jag sova i 30 min kanske.. 
Sen när jag var vaken och bara vilade eftersom jag hade sån enorm migrän så hör jag hur häxorna pratar på, sen hör jag hur den som sitter bakom mig  säger
" sover hon?.. jag ska titta om hon sover"
Sen tar hon tag i mitt ryggstöd och hon är typ godzilla-size så hon drar typ ner hela mitt jävla säte i hennes knä och hänger över mig och tittar på mig, sen säger hon
" ja hon sover."

VEM FAN GÖR SÅ?!!!!!!!!!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?
så jävla förbannad jag blev då, då ville jag sätta mig upp och fråga vafan hennes fel var och varför hon tittar på mig när jag "sover" så jävla ful!!!
men jag hade sån migrän så jag ville bara blunda och ligga still. Jävlar om jag inte haft migrän...

jag klarade mig i alla fall hem och såg lite tv med mamma och åt lite chips, sen gick jag och la mig vid 1, somnade ett antal gånger framför datorn innan, alltstå när den låg i mitt knä, efter 3 gången beslöt jag mig för att sova helt och lägga bort datorn.

och nu ligger jag här helt utvilad och det känns skönt att jag fick sova länge idag! behövde det!
idag ska jag duscha och sen mysa med mamma, dricka glögg och äta pepparkakor och sådära.

Hooppas ni får en härlig söndag!
lägger kanske in bilder på mina ikea saker sen.. kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0