Detta år

Idag är det den 6 Januari 2015. Det är den sjätte dagen på detta år, i år har jag inga klassiska New year,new me-nyårslöften. Det klassiska skulle vara godislöften hit och tankar om att i år ska jag vara snyggare och snällare och gladare och roligare och smalare framför allt. Detta år handlar inte om det, detta år handlar om att jag inte tänker sätta andras behov före mina egna och jag tänker jobba på att säga ordet " Nej". Jag tänker tänka " Är det här bra för mig? ger det här mig det jag behöver?" och lyssna på mig själv och inte andras önskningar på vad jag skall göra eller vara. Jag tänker inte vara konflikträdd utan stå upp för mig själv och mina åsikter. Jag tänker inte vara rädd för att tycka annorlunda än andra och jag tänker inte anpassa mig efter andras åsikter.

Jag tänker inte hata min kropp i år. Jag tänker inte stå i spegeln och nypa på valkarna eller säga till folk att jag är tjock för att få höra att jag är smal. Jag tänker inte springa på löpbandet tills jag spyr för att jag ska vara smal. Jag tänker inte identifiera mig själv med min kropp, min kropp har ingenting att göra med mig som person. Min kropp skall inte få styra mina val i livet. Jag är så jävla trött på normen av hur man som kvinna och man ska se ut, jag är så jävla trött på att vi dömer folk utefter deras kroppar. Alla kroppar är vackra och personernas värde sitter inte i deras utsida kan vi bara sluta tro det nu? Fokusera på att må bra istället! och fokusera på vad människor säger och gör istället för hur de ser ut.

 

I år tänker jag:

Klä mig i det jag vill och jag tänker göra saker jag vill göra oavsett om min kropp inte är anpassad till de sakerna. 

Göra det jag tycker om att göra.

Stå upp för mig själv

Jag kommer säga nej.

Jag ska vara snäll med mig själv

Jag kommer träna för att må bra

Jag kommer acceptera min kropp

Jag kommer acceptera att jag har brister

Jag ska ha roligt

Jag ska våga

Jag ska vara min egna förebild

Jag ska bara umgås med de som får mig att må bra

Jag ska vara ärlig.

Jag ska njuta av livet

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0