Thinking of you.

Jag önskar att jag kunde svara ärligt när du ber om förlåtelse. Att jag kunde säga att det är okej och att allt blir som vanligt. Jag kan inte säga det idag, för inget är som vanligt speciellt inte du. 
Du har förändrats, och jag klandrar dig inte. Jag klandrar inte förändring, i mitt fall är din förändring det värsta som kunde hända, kanske det bästa för dig? jag kan i alla fall inte styra hur du lever ditt liv och hur du är som person. Jag vill inte styra dig för att behålla oss, det fungerar inte så. Det ska vara villkorslöst och det ska bara kännas bra. Det ska inte vara svårt och jag ska inte behöva kämpa för att känna mig glad med dig i mitt liv. Det har varit en kamp, det har knipit till i magen av att tänka på oss igen. Du gjorde mig besviken, och tyvärr så är det väldigt svårt att börja känna sig glad igen efter så pass lång tid. Du gör dina val och jag gör mina, jag ber om ursäkt för att du inte är en del av mina längre. Jag tänker bara på mig själv i detta läget, vad jag mår bra av och det som gör ont får inte vara en del av det. Jag vill inte tänka elaka tankar om dig, aldrig någonsin har jag velat dig, men bara tanken på hur du förstörde oss gör mig så arg. Jag vill inte vara arg längre, därför slutar jag med oss. Jag vill minnas det fina, det som gör mig hel. Jag vill minnas din famn som gjorde mig stark, våra minnen som gör mig så förbaskat lycklig. Den vänskapen som var bättre än allt. Jag vill inte vara arg längre så jag släpper taget om dig nu. 
Jag vill trots allt detta att ditt liv slutar bra, att du får allt du önskat dig, att du vaknar varje dag och känner dig nöjd. 
Att du får känna att du har uppnått det du drömt om, att du får vara den man du är ämnad till att vara. 
Jag önskar att jag kunde vara en del av det, men det där med att man växer ifrån varandra har aldrig varit mer sant än nu. 
Så förlåt om jag vänder ryggen och går, men jag vill vara lycklig och det förtjänar jag att vara.
Men jag kommer alltid ha en plats för dig i mitt hjärta, en plats där du alltid kommer att finnas och våra minnen bär jag med mig varje dag. Var jag än går finns dina ord som gör mig starkare varje dag.
Tack för allt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0