Min själsfrände

12 månader sedan vi möttes för första gången. Jag vill tro att det var ödet, att vi skulle träffas just där, just den dagen. Det känns så himla bra nu, tio månader tillsammans då du är min och jag är din. Jag hade nog aldrig kunnat ana att jag 12 månader senare skulle bo tillsammans med dig i vår lägenhet och vara så kär som jag är just nu. 
Jag uppskattar dig och allt du ger mig, varje dag så säger du hur fin jag är eller hur mycket du älskar mig. 
Underskatta aldrig när någon talar om det för er, för det är det finaste man kan få höra av någon. Hur omtyckt man är, man ska suga in det, ta åt sig av varje ord. 

På ett år har vi hunnit gå igenom både sorg och glädje. Jag är glad att det är tillsammans med dig som allt detta sker, smärta som lycka. Så länge jag har dig så klarar jag allt. Du gör mig stark bara med din närvaro, bara med vetskapen om att jag har dig. Du gör mig stark.
 
Jag älskar hur olika vi är varandra, hur vilda diskussioner vi kan ha, och att ingen av oss ger oss utan båda är envisare än envisast. Jag älskar även hur lika vi är varandra, hur bra vi förstår varandra. Bara det faktum att du ibland kan säga exakt det jag tänker på visar hur lika vi är. Det är som att du tar orden ur mitt huvud och får ut dem till ord. 
 
Jag älskar dig. 
Varenda centimeter av dig, och jag vet att jag kan vara den hemskaste kärringen på denna jord ibland
Men jag är väldigt glad att du ändå kan stå ut med mig dag efter dag, månad efter månad. 
Snart har det varit du och jag i ett helt år, och allvarligt talat så kan jag inte se en framtid där du inte existerar. 
 
Det här är rätt, enda sedan dag ett har det varit rätt. Du förstår mig på ett sätt som ingen annan har och du är exakt det jag behöver. Du är min andra hälft, min själsfrände, min bästavän och du är mannen jag älskar med hela mitt hjärta. 
 
Tack för dessa månader, för detta år som jag har fått spendera tillsammans med dig. Du är fantastisk på alla sätt och vis, och jag ser upp till din styrka och din storhet. Du är som fågel fenix som rest sig ur askan, du är min idol pågrund av det. Din styrka är obegriplig och jag ser upp till allt det du gör. Varje dag är jag så stolt över dig.
 
Du är min prins, min skinande riddare som har räddat mig från sorg och besvikelse. Du bringar mig lycka och hopp. Min kärlek till dig är villkorslös och evig.
Jag kommer att älska dig till mitt sista andetag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0