This is how it is.

saker och ting går ibland riktigt åt helvette. 
Man tror att man har allting klart för sig men vips så står man där och allt är exakt tvärt emot.
Jag har aldrig gillat när saker inte blir som jag tänkt, det är egentligen ganska idiotiskt tänk! det är väl bättre
att bara rycka på axlarna för man kan inte styra livets händelser hur mycket man än skulle vilja, och visst känns det surt. Men det blir inte bättre för att man blir arg och exploderar i tusen miljarders bitar, det gör ju egentligen bara saken värre för en enda person, en själv.

Många tänker nog " men fuck that, det är inte så jävla lätt att bara säga " ryck på axlarna istället" men det är faktiskt det, man kan ju alltid välja! man kan alltid välja att vara positiv, jag hade världens bästa period från april förra året till vintern kom. Tror att den gjorde mig lite bitter.
Men jag ska tillbaka till det där positiva tänket.
Det är ju faktiskt tiotusen gånger skönare att bara tänka " nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig, men då får jag anpassa mig efter det" Det ska jag göra.

Det blir inte alltid som jag tänkt mig och det är en av de saker jag ogillar mest!
men jag kan inte styra livet, det kan inte du heller. Så börja vara positiv och tänk på det som är + i händelser iställer för att fokusera på allt -
som med tröjan idag, jag sparade faktiskt 40 kr som jag kan använda att köpa något till min blivande lägenhet!

Ut med negativa vintercaroline och in med positiva vår,sommar,vinter,höst-caroline!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0