Once for all.

Okej jag brukar inte dra upp det där om självkänsla, självförtroende grejen, men helt ärligt
tjejer och killar.. fast jag tror inte ni är så många som läser men ändå, ni är alla så himla himla fina allihopa på ert egna sätt och räcker inte det? räcker det inte att vara perfekt på
sitt egna sätt, varför måste alltid andra ha det ni vill ha?
Och JA, jag säger det till mig själv också för jag vet att jag inte heller har världens bästa självkänsla eller något
men jag har i alla fall börjat se den stora bilden och jag ser det bara såhär:
Man föddes som man föddes och man är som man är, även fast man kan sminka sig till ett finare yttre, låtsas att man har ett annat inre, operera sig "snyggare"och smalare men i slutet av dagen är du fortfarande bara du och det är fucking awesome att vara det!!
Fan skit samma om jag inte har hennes hår, eller hennes kropp, eller hennes klädstil. Jag VILL inte vara som någon annan. Försök ni som känner att ni vill vara som henne eller honom, försök att säga till er själva, jag vill inte vara som henne, jag vill bara vara som jag är. Det känns rå konstigt i början, men sedan tror jag att det kommer kännas så jävla kickass bra!!
Ni är alla så jävla fina! och jag önskar bara att alla kunde se det.

jag såg bara en tjej, som jag tycker är så jävla fin skriva " jag ogillar mitt leende"
hennes leende är så förbannat fint, visst är det rätt ironiskt? något som jag tycker är jätte fint på någon kan den personen avsky.

Tänk på det bara, ingen är perfekt så länge som man inte slutar eftersträva efter något man ändå aldrig kommer bli. Ni är perfekta när ni inser att ingen kan vara som du, ingen kan se ut som du och ingen kommer någonsin kunna älska dig lika mycket som du själv kan göra. Kärlek till sig själv klår all annan kärlek.

Jag känner dock inte den där tjejen , men om jag gjorde det hade jag  kastat massa komplimanger på henne om hur fint hennes leende är och att hon verkligen borde se det själv!
fast det är fortfarande komplimangerna man ger sig själv som betyder mest, kom ihåg det! kom ihåg att det ni tycker om er själv kommer alltid klå vad andra tycker.

Så från och med nu, bli en kickass person och bomba er själva med komplimanger.

In the end of the day är det allt som räknas! inte vad andra har,tycker eller säger.
utan vad DU säger till dig själv




Kommentarer
Postat av: sandra

du är så klok min kära vän.

och du är så himla, himla fin!

puss

2010-10-09 @ 15:33:44
URL: http://smlrunume.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du har sjukt rätt och du är en riktig kickass person!

2010-10-09 @ 16:47:07
URL: http://jennyvem.blogg.se/
Postat av: Emelie

Klockrent Carro! As bra sagt :D

2010-10-09 @ 18:05:44
URL: http://emsigfridsson.blogg.se/
Postat av: ibi

bra skrivet carro!! :)

2010-10-10 @ 00:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0