Kärleken övervinner allt.

Bröllopet idag var hur fint som helst.
Det var så fint att se riktigt kärlek, att se att det faktiskt finns.
Jag beundrar er alla som hittat kärleken.
Ni som älskar varandra villkorslöst och med hela ert hjärta
Ni som har hittat er andra halva,
den som inte förändrar dig utan förbättrar dig, den som kompleterar dig.
Den som får dina dagar att kännas lite bättre
och lite lättare, den som säger jag älskar dig när du minst
förtjänar att höra det men mest behöver det.
Den som får dig att orka lite mer när du bara vill lägga dig ner och ge upp.
Den som ger dig styrkan att våga lite mer än du gör.
Den som går genom eld för att få vara med dig
Den som ska gå igenom smärta för att sedan gå igenom lycka tillsammans med dig.

Kärlek är det finaste jag vet, finare än allt.
Den gör ondare än allt när den tar slut, men håll med mig nu,
smärtan är ingenting mot den lyckan man
fått dela tillsammans  med personen
Och om det gör ont vet man att det var på riktigt, smärtan är bara en påminnelse om hur mycket man älskar/älskat
personen.
Kärleken gör ont, så ont så jag borde tycka att den är ful och hemsk så att jag nu borde ha gett upp,
jag har misslyckats, jag har förlorat, jag har gråtit av smärtan i hjärtat, jag har lagt mig ner och gett upp
men jag har klivit upp igen, jag har börjat skratta åt det som funnits i mitt hjärta istället för gråta, jag har insett
att om man förlorat en så finns var den inte rätt.
Det finns någon för alla, vare sig du har världens snyggaste utsida eller världens finaste insida.
I slutändan är kärleken blind, så det spelar ingen roll hur du ser ut
Alla människor är vackra, precis alla!

Jag är bara 18 år. Jag kan inte kräva att kärleken ska ha hamnat rätt hos mig än, även fast jag trott det vissa gånger.
Men den kommer tillbaks, och jag kommer misslyckas flera gånger igen, men någon dag
är det jag som står där i vitklänning och tittar på den mannen jag vill spendera resten av mitt liv med
och han kommer titta på mig med ögon som säger att jag är rätt, jag är den han längtat efter,
jag är den han vill leva resten av sitt liv med
och tillsammans så delar vi en kärlek














Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla in vår blogg.

2010-08-15 @ 18:02:18
URL: http://ladiessdiary.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0